Miért hűtlenek a férfiak?

 2014.07.22. 10:49

Egy olyan kultúrában élünk napjainkban, ahol a félrelépés teljesen elfogadott, sőt szinte már-már természetes is. Ezt a nők, feleségek többsége viszont nem veszi tudomásul. Az összes férfi ezt látja maga körül: olyan barátaik, munkatársaik vannak, akik már csalták meg a párjukat. Tudósok becslése alapján, a házas férfiak mintegy 30%-a hűtlen. Nagyon magas szám, és nagyon elrettentően hangzik. Mindig is tudtuk, hogy a férfiak más nőkről álmodoznak, de addig, amíg ez gondolati szinten megreked, még talán fel is pezsdíti a kapcsolatot. Ellenben ez a szám azt mutatja, hogy egyre többen tartják ezt természetesnek, és így nem szégyellik megtenni az ehhez szükséges lépéseket. Hűségesnek lenni ma már nem érdemes? Miért lépnek félre a férfiak?

Two Thirds Of Cheaters Would Stay Faithful If It Weren't For This

(forrás: Pinterest)

Még, ha a férj el is kötelezi magát arra, hogy hűséges lesz, akkor is hatással van rá mindaz, ami körülötte zajlik. A megcsalás tulajdonképpen egy egérúttá, titkos menekülő útvonallá válik, ahova el lehet bújni a házassági csatározások elől. Idővel, ha a kapcsolatot nem ápoljátok, megszokottá, kissé unalmassá válhatnak a napi rutinok, a beütemezett havi egyszeri kötelező együttlétek. Elveszti a varázsát, a szépségét, mindazt, amiért a férj az elején annyira küzdött, hogy megszerezze. A más nőkről való fantáziálás, és a gondolat, hogy bárkit megkaphat, visszahozza azt a szenvedélyt, ami a férfi valódi mozgatórugója.

Na most ezt az ösztönösséget a nők, feleségek előszeretettel fojtják meg. Az építő, megoldás-orientált beszélgetések helyét átveszi a folytonos veszekedések sokasága és a véget nem érő harc. Erre pedig a férfi hogyan reagál? Még inkább felerősíti a vágyát a házasságtörésre. Hiába fogadta meg, hogy hűséges lesz, hiába próbálja elvekkel körbebástyázni magát, a tudat, hogy más férfiak hűtlenek, egyszerűen mindig megingatja őt, akárhányszor súlyos veszekedésekre kerül sor. Azért, mert amíg folyik a harc, egymás sárral dobálása, ez idő alatt a férfi egyre boldogtalanabb lesz, és ez által még inkább dühöng az elszalasztott lehetőségek miatt. És már nem csak azért hibáztatja a feleségét, hogy véget nem érő veszekedésekre kell hazaérnie, hanem azért is, hogy e miatt az élet miatt mondott le minden más nőről.

A férfiak hűtlensége korunk problémája, ha tudomást veszünk róla, ha nem. És dönthetünk többféleképpen, szidhatjuk őket, átkozódhatunk, homokba dughatjuk a fejünket, de ettől még semmi sem fog változni. Ellenben mondhatod azt, hogy te igyekszel neki minél jobb közeget teremteni otthon, megadni neki mindent, amire vágyik, és bízol abban, hogy ez elég lesz számára. Hozzátenném, hogy a kapcsolatotok elején pontosan ezt tűztétek ki célul, hogy a másikat boldoggá tegyétek, csak ez időközben átalakult elfásult egoharccá. Igenis mindkettőtöknek kell tenni a kapcsolat sikeréért, de az is igaz, hogy neked csak önmagadra van hatásod. Ha te törekszel a legjobbra, és a tőled telhető legjobbat nyújtod, akkor is beüthet ez a probléma, de sokkal kisebb arányban. Hiszen egy férfi vágyik a biztonságra, de ugyanígy az újdonságra is. Újítsd meg hát  a kapcsolatodat, legyél kreatív, fűszerezd meg romantikával! Legyél az a nő, aki minden férfi álma, hogy aztán büszkévé tedd azt az egyet, akit magad mellé választottál!

 

Az emberek többsége nem lájkolja azt az oldalt, amit rendszeresen olvas. Törd meg a mintát most, és dobj egy lájkot nekünk.:) KATT IDE!

A bejegyzés trackback címe:

https://par-baj.blog.hu/api/trackback/id/tr856531319

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nazareus 2014.07.23. 09:41:03

" a házas férfiak mintegy 30%-a hűtlen. Nagyon magas szám, "

Méghogy magas... nagyon alacsony becslés! A házas férfiaknak inkább 70%-a hütlen. A házas nökre inkább igaz a 30%.

ajuci 2014.07.23. 09:41:17

Annyira szeretnék már egyszer végre egy olyan cikket/posztot olvasni, ami arról szól, hogy mit kell megtennie egy férfinek ahhoz, hogy sikeres legyen a házassága...

A munka hőse, minden kommunista őse (törölt) 2014.07.23. 09:42:13

Ja. Mennyire egyszerű így leírva. Lassan negyvenes pasiként valahogy összetettebbnek tűnik, a sok egyéb, nem elhanyagolható tényező okán: gyerekek, közös vállalkozás. Apám megtette anyámmal, majd azzal "takarózott", hohy "majd te is édes fiam..." Én meg borzasztó makacs ember lévén úgy döntöttem, hogy akkor sem...

2014.07.23. 09:42:55

Mikor voltak a férfiak hűségesebbek? Milyen statisztika alapján lehet azt állítani, hogy a korunkbeli férfiak rosszabbak lennének? Taplók mindig vannak, kár a nőkön számonkérni, de az sem korrekt, hogy a férfiakra ráhúzzuk, hogy hűtlen dögök, mert mi van ha nem? A nők is lehetnek kalandvágyók, nemtől függetlenül megromolhat a kapcsolat, ugyanis párokról beszélünk. És nemcsak attól, hogy a nő házisárkány, de nyílván ez a logika nem fér bele az általánosításba. És ez a fenkölt szöveg a végén.. Miért kéne az a nő legyek? Egyáltalán a nők hány százaláka engedheti meg magának ezt a luxust, hogy minden férfi álma legyen? Ez az igazi nagy női cél? :)) A többi hiú nőnek persze marad majd az elégedetlenség, a stressz, hogy hát mégsem minden férfinek. És ez fordítva is igaz, férfiben. Szerintem.

Aha, persze 2014.07.23. 09:43:31

Az a 30% férfi valószínűleg, azzal a 30% nővel lép félre, akik szintén elégedetlenek a kapcsolatukkal. Eddig több volt az olyan nő az életemben, akinek volt kapcsolata, mint akik egyedülállóak voltak. Mégis mind kalandot keresett.

Nem azért mondom, hogy azt állítsam bármelyik fél is rosszabb, inkább azt állítom ugyanolyan mindkét fél. Ha rossz a kapcsolat, manapság könnyebben lehet félrelépni titokban, mint régen. Illetve ma már felmerjük vállalni a barátink előtt. Régen szerintem ez tabu volt, meg a legjobb barátoknak se mondták el.

Egyszerűen el kell fogadni ilyen a természetünk, na és nem lehet minden kapcsolat tökéletes.

Bórembukkk 2014.07.23. 09:45:05

Ezt a cikket kéne elolvastatni minden nővel reggel ébredés után. Minden nap, amíg kívülről nem tudja.. :)

diszkriminans (törölt) 2014.07.23. 09:45:57

Nekem egyetlen barátom sincsen, aki csalná a nőjét, ellenben nem egy férfi ismerősöm van, akit fűvel-fával csalt az asszony, de akkora balfasz volt, hogy nem hagyta ott a francba.

pat bateman 2014.07.23. 09:46:23

érdekes felvetések hangzottak el, talán kicsit jobban is ki lehetett volna fejteni a sommás befejezés helyett...

Netuddki. 2014.07.23. 09:47:15

Harmatos virágszálam! Eláruljak egy titkot?
Ha aptyukot mindennap lerendezed akkor nem lesz kedve (se ereje) más szekszpartnert keresni. Akinek mindennap fáj a feje, megvonással büntet, hát az meg ne csodálkozzon...

advancedskepticism 2014.07.23. 09:49:43

"A férfiak hűtlensége korunk problémája, ha tudomást veszünk róla, ha nem."

Nos, nem feltetlen. Szerintem az egesz azzal hozhato osszefuggesbe, hogy a nok kivivtak maguknak az egyenjogusagot, ami hozzateszem nagyon jo, es a vilagon semmi gond nincs vele.

Am amig nem volt egyenjogusag, addig a ferfiak azt csinaltak, amit jonak lattak, akkor, amikor jonak lattak, a no pedig csondben varta otthon a gyerekekkel, es nem kerdezett semmit. Felteszem volt, aki akkor is eljarogatott mas nokhoz, (vagy) bordelyhazakba. Miben volt mas? Nem volt veszekedes, mert a no nem ereze magat feljogositva arra, hogy feszkot generaljon a kerdeseivel.

Tehat hiba beallitani ezt ugy, mint korunk problemajat, mert mar egy ideje letezik. A ferfiak pedig tovabbra is a farkuk utan mennek, es hala a medianak, ez nem fog valtozni.

Ha pedig egy no meg akar tartani egy ferfit, akkor kosse porazra, de HOSSZURA. Ja, es persze ne huzza a szajat, ha szexrol van szo, inkabb nyissa ki (es beszeljek meg, mivel lehetne felpezsditeni ;) ).

Mojzes Pál (törölt) · http://mpgondolatok.blogspot.hu/ 2014.07.23. 09:50:16

Én már tanultam egy esetből és nem szeretek többször elkövetni egy hibát.Tehát ha egy nő/férfi az érzelmi dolgaival "zaklat", megkérdezem van e férje, felesége, barátja, barátnője?Ha van ezeket miért nem _vele_ szeretné megbeszélni?Azért mert egy olyan valaki mellett van akivel nem meri, tudja, megbeszélni, akinek falra hányt borsó amit mond, ezt már nem mondom, jöjjön rá magáról :).Korunk "problémája"?Ez valami vicc?A nők persze a hűség mintaszobrai, valahogy a másik fél sem mindég szingli...;)

2014.07.23. 09:51:03

A 30 %-ot kicsit alábecsülted, de ez igaz a feleségekre is, mert ők is félrelépnek ám. Az okot nagyjából jól határoztad meg, de ha onnan közelítjük, hogy a hűség egy nagy hülyeség és a félrelépés teljesen elfogadott, akkor semmi gond. Csak vannak nők és férfiak, akik zokon veszik, ha megcsalják őket, pedig ők maguk az okozói legtöbbször.

lobaszopiatej 2014.07.23. 09:52:42

Még egy fontos statisztika hiányzik: hány nő tudja ezekből hogy csak átmeneti szerető?

A monogámiát egyébként csak az egyház találta ki, teljesen ellentétes a biológiával.

Hambre Voraz (törölt) 2014.07.23. 09:53:34

Sztem a férfiak hűtlenségében nincs semmi újdonság, ez emberemlékezet óta jelen van.
Ami változás, az inkább a nők hűtlensége.

gigabursch 2014.07.23. 09:55:01

Ez már csak okozat.

Miért hátlenek a nők?
Miért nem szeretik a férjüket és miért nem oldják meg azt, hogy a férjük örökké szeresse őket...

haggyadaszt 2014.07.23. 09:55:46

Egyetértek :-)

Mindjárt jönnek az emancipuncik és jól beszólnak - ezért kell zárható ajtó a konyhára :-D

Gour (törölt) 2014.07.23. 10:01:46

Èrdekes okfejtésnek tartom, hogy a párkapcsolati feszültségek szítanák a hűtlenséget, inkább pontosan fordítva látom ezt. Egy idő után, mindenkinél máskor, az otthoni szex pont nulla izgalmat jelent és ettől egyre frusztráltabbá válnak a felek, ezt pedig nem lehet szép női kifejezéssel élve "megbeszélni". Ha elmúlt egyszer a hálószobai varázs akkor ezt nem teszi helyre ha elkezdjük boncolgatni, főleg ha még a felelősét is keressük. A másik fele, hogy a nők jelentős része támadásnak és elégedetlenségnek éli meg ha a párja a szexuális problémákat egyáltalán szóba meri hozni és a rossz reakciók méginkább elfordítják a férfit a nőtöl és az intim kommunikációtól.

A magam részéről imádom a nőmet de szükségem van a szexre a többi nővel is, egyszerűen befeszülök ha rendszeresen ìgy vagy úgy nem kapok pótlékot, viszont ezt rendkìvül diszkréten megoldom, nincsenek érzelmek, szeretők, smsezés hétvégén. Mondhatnám ezek a kilengések stabilizálják a kapcsolatunkat, nincsen nő aki miatt elhagynám a kedvesemet.

A férfi hűség szerintem egy fikció és sokkal veszélyesebb a párkapcsolatra az aki folyamatosan elnyomja ezt magában mert egyszer jön egy új csaj és megbolondul a férfi az új puncitól, ott hagyva csapot papot.

Nem kereste 2014.07.23. 10:08:54

Arról sajnos nem szól a szerző, hogy miért folyik a harc, miért vannak súlyos veszekedések, a férfi sárral dobálása, és miért megy a "kinek a fasza nagyobb" játék.
Egyrészt úgyis a férfinak, hiszen a nőnek nincs farka szerencsére, másrészt meg a nő maradjon meg nőnek. Szerethető, kedves, meleg családi légkört teremtő központi személynek, és akkor a férfi lehozza neki a csillagot is az égről. 1.) A nőies nők ezt tudják, és úgy érik el a férfinál amit akarnak, hogy az észre sem veszi, boldogan cselekszik a nő igénye szerint. Ebben az esetben a férfi csak akkor megy máshová, ha otthon nem kapja meg a nőt, és a konnektorba azért mégsem dughatja. Ugyanis alapból a férfi is monogám típusú, hiába is próbálják másképpen beállítani, vagy az evolúcióval magyarázni. 2.) A férfias nők azonban erőből próbálnak meg bármit is elérni a férfinál, és csodálkoznak, ha az nem hagyja magát. Ekkor jönnek a fent említett veszekedések és idegbeteg játszmázások. Ennek a vége, hogy a nőies férfi végigszenvedi a kapcsolatot, mert még ahhoz is gyáva, hogy félremenjen, a férfias férfi pedig megunja a házisárkányt, és kidobja/lelép. Az okosabbja pedig úgy alakítja a dolgokat, hogy a nő lépjen le, megelőzve ezzel a szakítás utáni „annyira depi vagyok, hogy mindjárt öngyi leszek” típusú sirámokat.
A férfias férfiak tehát csak akkor indulnak vadászni, ha az általuk kiválasztott nőies nő valamilyen okból (gyereknevelés, fáradtság, hormonok hiánya, stb.) nem szeretkezik velük eleget, amúgy eszük ágában sem volna másfelé kacsingatni. Van az a mondás, hogy a férfinak tele hasra, üres zacskóra van szüksége. Nos, amelyik nő ezt tudja, az hosszútávon képes megtartani a párját. A gond ott kezdődik, amikor a nők elkezdenek agyalni, és belemagyarázni a mindennapokba egy sor irreleváns dolgot, amikor hisztifesztivált csinálnak csak úgy, ha épp nyugalom van. A nők sokkal többet gondolkodnak azon, hogy mit gondolnak a férfiak, mint amennyit a férfiak egyáltalán gondolkodnak.
A nőies férfiakat pedig nem csak onnan ismerhetjük meg, hogy szeretik a macskákat, hanem szemmel láthatóan önként és dalolva hajtják a fejüket a férfias nők kalodájába, aztán csodálkoznak, hogy egy önálló gondolatuk, vagy megmozdulásuk nem lehet. Ennek a vége, hogy a nőies férfi végigszenvedi a kapcsolatot, mert még ahhoz is gyáva, hogy félremenjen. Mindeközben a kapcsolatukban domináns nő vágyna ugyan arra, hogy nőként kezelje valaki, de elkényelmesíti az irányító szerep, és az ilyen kapcsolatban pont a nő fog félrelépni, arra vágyva, hogy egy igazi férfias férfi végre nőként kezelje őt.
Konlúzió: csak az olyan kapcsolat lesz hosszútávon is működőképes, ahol a nő nő marad, a férfi pedig férfi. Az emancipáció meg bekaphatja.

2014.07.23. 10:09:05

"a tudat, hogy más férfiak hűtlenek, egyszerűen mindig megingatja őt"

Erre azért nem vennék mérget. :-)

2014.07.23. 10:24:00

@Gour: Szerintem nem fikció. Azzal egyetértek, hogy vannak férfiak akik nem bírják (sok) nő nélkül, de van a másik oldal, akik meg nem akarnak sok nőt. Egész egyszerűen mert nem fér bele a világképükbe, úgy boldogak a párkapcsolatban, ahogy vannak, esetleg amúgy is önbizalomhiányosak, más a temperamentumuk, igényeik stb. Nőknél is veszélyes, ha elnyomják magukban, ez sem feltétlenül nem kérdése. Ha az idősebb rokonokat nézem a férfiak csalfábbnak tűnnek, de ha a velem egykorúakat, nem látok túl nagy különbségeket..Nyílván ez sem tudományos megállapítás, de tény, hogy a hűség nem ilyen egyszerű kérdéskör, mint amit itt felvázoltak. :)

Nem kereste 2014.07.23. 11:11:59

@pipacsret: Nem mondtam, hogy bármire is garancia lenne a hagyomány szerinti szerepleosztás, ott is lehet gebasz rendesen. De olyan (jól)működő kapcsolatot még nem láttam, ahol a nő hordja a nadrágot. Otthon hordja, aztán elmegy idegenbe combfixben, szoknyában, bugyi nélkül....

Nem azt mondom, hogy ne legyen egyenlőség a nemek között, de ne is vonatkoztassunk el tőlük. Lehet emancipunciskodni, meg dühöngeni, ha valami nem úgy van, ahogy azt Őnagysága elképzelte, de amikor a hűtőszekrényt fel kell vinni a harmadikra, akkor jön a "te vagy a férfi" című mondás.

Igen, meg kell(ene) beszélni a problémákat normálisan, sárdobálás, hisztizés és játszmázás nélkül. De manipulatív shit-tesztekre, ok nélküli dührohamokra, pocskondiázásra a férfinak nincs szüksége, és ha ezt kapja - akár már az együttélés elején - akkor erősen átgondolja szerepét a kapcsolatban, megéri-e neki és a vérmérsékletéhez mérten valamit lépni fog.

TBal 2014.07.23. 11:13:09

@Gour: szóval te nyitott kapcsolatban élsz, csak a nöd nem tud róla? :)

@pipacsret: egyetértek, van ilyen is, olyan is - viszont szerintem tényleg hagyni kéne a hüséget mint feltétlen elvárást, mindenki beszélje meg, hogy hüséges vagy nyitott kapcsolatra vágyik-e, és éljen olyanban. Valamint jó lenne, ha az emberek elfogadnák egymás választását ilyen téren, szerintem.

kkkchris 2014.07.23. 11:15:39

a megbeszélés nehéz dolog mert először az embernek önmagával kell tisztában lennie hogy mi is a bajom hogy ideges vagyok a másikra? Esetek többségében nem benne van a baj hanem engem zavar valami és rá vetítem ki.
Plusz, a másik, a sok agyalás mint ahogy más is írta, inkább a nők mesterei de azért egy-egy férfi sem piskóta, olyanokon gondolkodni hogy miért úgy csinálta aminek semmi tudatos oka nem volt...
chikang.pizolit.hu/cikk.php?tag=&id=18

Reggie 2014.07.23. 11:15:42

A szexmentes elet kegyetlen banasmod, amely ossze sem merheto a hutlenseggel.
Szerencsere 1-2 orszagban ezt mar kezdik felfogni, es valast vagy akar karteritest is lehet kerni.

steery 2014.07.23. 11:19:49

A hűtlenség a szerzés kényszeréből fakad. Az ember azért keres másik partnert, mert valami hiányzik neki, amire szüksége van és ezt próbálja megszerezni. Nincs ebben semmi rossz. A rossz az, hogy az emberek monogámiában akarnak élni. Hogy azt hiszik, egy ember elég lehet egy életre vagy akár 5-10 évre is. Ez nem igaz. Nem követelhetsz mindent egyetlen embertől, hogy legyen a számodra tökéletes szerelmespár, szerető, barát, élettárs, feleség, anya, háziasszony, stb. Minél többet vársz a másiktól, annál nagyobbat csalódsz benne, mert annál kevesebbet kapsz.
Normálisabb lenne egy olyan világ, ahol a poligámia megszokott dolog lenne. Az embernek van egy szerelme, valaki más a szeretője, más a barátja, más az élettársa, és megint mástól van gyereke. Így senki nincs leterhelve azzal, hogy túl sokat várnak-akarnak tőle. Ráadásul aki mindenre jó, az semmire sem jó. Vagyis lehet szakosodni az egyes szerepkörökre. Van aki az egyikben "tehetségesebb", van aki a másikban. Dugni a szexi cicababát kell, gyereket csinálni a kiváló génállományú fiatal kancának kell, együttélni egy nyugis, szorgos, tenyeres-talpas asszonnyal kell, haverkodni meg egy olyan csajjal, akire sose gerjednék rá, de azért jó fej.
Képzeljünk el egy olyan társadalmat, ahol a férj hazamegy az élettársához és büszkén meséli az asszonynak, akivel együtt lakik, hogy ma megismerkedett egy csodás nővel és első látásra szerelem volt és ha minden jól megy, rövidesen le fogja fektetni! Az asszony meg mosolyog és azt mondja: örülök neki, hogy végre összejött neked. Remélem élvezni fogod. Ma itt járt a gyerekem apja és megbeszéltük, milyen iskolába küldjük a gyerekünket. :-D

inebhedj - szerintem 2014.07.23. 11:37:57

@IGAZI_kovi1970:

+1. Kb ennyi.

Amúgy a 30 %-nyi férfi hűtlenségének realizálásához egyszerűen elengedhetetlen mennyiségben ugyanennyi (lévén, több nő van, mint férfi, százalékos arányban valamelyest kevesebb) nő részvétele (feltéve persze, hogy ennek a 30 %-nak elenyésző része olyan férfi, aki a félrelépésig úgy vett részt a párkapcsolatában, hogy közben az ellenkező nemhez vonzódik, és ezt a félrelépésben élte meg - de gondolom, ezt simán feltételezhetjük).

Szóval a valóság feltárásához érdekesebb kérdés, hogy mi vezet a nőknél a permanens szexmegvonási büntetéshez, mit akarnak ezzel elérni, és milyen sikerre számíthatnak.

diszkriminans (törölt) 2014.07.23. 11:45:46

@steery:
Szerintem meg nem kellene végletekben gondolkodni, ember függő, hogy kinek való a monogámia és kinek a poligámia.

stonefree 2014.07.23. 12:45:01

a monogámia nem embernek való.
a megcsalás azt jelenti: szar a kapcsolatom.
megoldás: megfelelő kommunikáció és néha egy gruppen.
ennyi.

Nem kereste 2014.07.23. 12:55:52

@pipacsret: Leírtad a kulcsszót: kölcsönös támogatás. Mindenben, legyen szó bármiről, a kapcsolatról, gyerekekről, rokonokról, munkáról megélhetésről, egyáltalán az Életről. A kisebbségérzetből fakadó tisztelethiány, a hatalmi harc, a véletlenül rosszat szólsz - beszabályozlak/megbüntetlek/leoltalak/pocskondiázlak című történetek megalázzák a férfit, aki ezek után a "kapcsolatunk magasabb szintre emelése" üres lózung teljesítésére már nem annyira fogékony, hanem inkább védekező állásba vonul az ok nélküli támadások ellen. Ilyenkor jönnek az általad említett drámák, zsarolás, hisztéria, dühroham, tárgyak felrúgása, stb., és hallgathatod, hogy nem is vagy olyan jó, nos ezek valóban nem visznek előre. Mivel a férfiak ezeket nem igazán tudják kezelni (egyszerűen nincsenek rá felkészülve, hogy valaki így viselkedjen velük anélkül, hogy oka lenne rá) ezért inkább hagyják a francba az egészet, mint ahogy írtad is. Egy részük csendben tűr, és szenved, mások félrelépnek, és akinek egy kis esze van, az olyan helyre megy, ahol szeretik és megbecsülik, értékelik, hálásak neki azért, amit értük tesz, és mehet a levesbe az olyan nő, amelyik beleharap az őt eltartó kézbe, és beleszarik a saját tányérjába.

Sadist 2014.07.23. 13:58:06

Ebből a posztból is kimaradt az egyik, ha nem a legfontosabb ok, nevezetesen a hormonális fogamzásgátlás feltalálása és az ennek következtében liberalizálódó szexpiac.

Egy 21. századi nő akkor és azzal dug, akivel csak akar, míg a férfiak csak akkor, ha lehetőségük van rá.
Régebben a házassággal a férfi gyakorlatilag megvette a nő szexualitását. A támogatásért cserébe a nő vállalta, hogy csak a férjével fog szexelni, amikor csak akarja (kérdezzétek meg nagyanyáitokat, hogy az ő idejükben mit jelentett egy nő számára a házastársi kötelesség).

Ma viszont egy férfi számára egyáltalán nem éri meg a hosszútávú, monogám párkapcsolat, mert a vele szembeni elvárások ugyanúgy megmaradtak vagy nőttek is, viszont arra nem kap semmilyen garanciát, hogy akkor és annyi szexet fog cserébe kapni, amennyire igénye van.

Már fentebb is írta valaki, hogy egy okos nő nem hagyja, hogy az embere éhesen vagy kanosan menjen el otthonról.
A férfiak nagyon egyszerűen működnek. Oda fognak menni, ahol minőségibb és olcsóbb szexet kapnak. Nem korlátok közé kell őket szorítani, mert az csak széllel szemben pisálás, hanem olyat kínálni nekik, amiért önként és örömmel vállalják a monogámia korlátait.

bela 2014.07.23. 14:38:30

@steery, te valami tudatmódosítót használsz, esetleg túl sok Coelhót olvasol :-)

Gyártottál magadnak egy fasza kis ideológiát, hogy megkefélhess minél több nőt anyu mellett.

Csakhogy az ember (sem a férfi, sem a nő) nem úgy működik, ahogy azt te itt előadtad, miszerint minden szerepre egy külön ember.

"Az aki mindenre jó, az semmire sem jó" elméleted csak annyit mond el rólad, hogy te és/vagy anya sekélyes ember vagy.

Mert ha az embernek van egy szerelme, akkor meglehetősen unortodox ötlet az, hogy gyereket meg valaki mástól akarok, ill. nem azt kefélem, akit szeretek.

Dobd csak be otthon az ötletedet az asszonykádnál, ha ugyan mered, aztán kapsz majd a fejedre.

Arról nem is beszélve, hogy melyik az a nő, aki bevállalja a cseléd szerepét, és kimarad az összes többiből (szerető, barát, társ, stb)?

Fordított esetben te lennél akkora marha, hogy kirobotolod a beled anyának, miközben ő elhetyeg a csppendél csapattal, majd a kezedbe nyomja a felmosórongyot, hogy amíg ő az egyik alatt piheg, addig te se unatkozz? Ha hű vagy magadhoz, ill. a gagyi elméletedhez, akkor igennel kell válaszolnod. Mert te úgysem vagy megfelelő férj, szerető, társ, barát, családfő, stb.

A másik meg az, hogy egy gyerek nevelése bizony (2) teljes embert igénylő feladat. Ha szétforgácsolod magad egy csomó nő között, akkor a lányod a 18. születésnapján majd azt kérdezi tőled, hogy "hát, te ki a f*** vagy?" Hidd el, szar lesz, ha nem ismer meg a gyerek, mert nem töltöttél vele elég időt.

Csak az ezzel a baj, hogy ezek a dolgok nem egyértelműek még mindenki számára, de majd amikor meghalni készülsz, és áttekinted az addigi kis porbafingó életedet, legkésőbb akkor érteni fogod, hogy miről hadoválok.

Mert hűségesnek lenni sosem volt könnyű (túl sok a probléma, túl sok a kísértés, valami feszültség mindig van). De én azt céloztam meg, hogy amikor meghóni készülök, akkor a feleségem meg a gyerekek ne úgy gondoljanak rám, mint egy szemétládára, hogy mi tartott eddig? Nyilván nem arra vágyom, hogy egy olyan idealizált képet sirassanak, amilyen sosem voltam, mert az meg nettó hazugság lenne. Hanem úgy, hogy olyan apától/férjtől búcsúzzanak el, mint aki keveseknek jutott.

A te feleséged és gyerekeid (akiket így ismeretlenül is sajnálok, ha léteznek) is irígyek lesznek az enyémekre...

2014.07.23. 14:40:42

@stonefree: Mondjuk azt inkább, hogy neked nem számít semmit a társad, csak, hogy hány lukba márthatod a farkad. Nincs ezzel gond, sok magát embernek gondoló előlény vagy ugyanígy ezzel. Csak akkor ne hazudj esküt mormolva szertartáson, párosodj szabadon azzal, akinek ez elég.

2014.07.23. 14:49:11

@diszkriminans: Pontosan erről van szó. Azt kell vállalni, amire képesek vagyunk, se többet, se kevesebbet. Teljesen fölösleges házasodni a farkuk illetve pinájuk körül forgóknak. Úgysem maradnak együtt, gyengék és/vagy becstelenek hozzá.

2014.07.23. 14:49:14

@Sadist: Ha csak a kaja meg a szex számít valakinek, akkor én nem tartom embernek és szabadon levadászható a szememben.
Jól mutatna a feje a falon egy vaskampóval átütve a homlokcsonton.
Ha valaki nem akar betartani szabályokat, akkor minek esküszik meg rá? És merre vesztette el az illető az önbecsülését, volt neki valaha olyan, vagy csak olvasott róla és fura hangon röhögött, mert nem értette?

2014.07.23. 14:49:18

Nos én azt hiszem alfa hímnek számíthatom magam, mivel eléggé agresszív TUDNÉK és SZERETNÉK lenni másokkal szemben, kemény felületekbe verve ellenszenves fejüket, de visszafogom magam, mivel nem akarok börtönben megrohadni. Inkább 20 éve kiélem magam kontrollált körülmények közti adok-kapokban, edzésen. Ezt hívják úgy, hogy tudatosság, meg intelligencia, felmérjük a tettünk lehetséges következményeit és a számunkra legperspektívikusabbat választjuk, egyébként nem esünk bele az intelligens vagy az ember kategóriákba, mint az itt kommentelő férfinak nevezett előlények egy része.
Nem mondom, az embernek van ami feláll, de azért van intelligenciánk, hogy ne csak az ösztön számítson.
Én 16 éve vagyok házas és egyszer sem léptem félre, pedig lett volna több lehetőség is, konkrét ajánlat is volt férjezett hölgy részéről, de nem tudtam volna többet tükörbe nézni. Pedig jólesett volna, az tuti. Nehéz döntés volt, a hormok áramlottak, aztán győzött az emberi értelem.
Ha már az ember esküt tesz, az kötelez. Aki megszegi az esküjét, az az én szememben nem ember, csak egy önző, gyáva fasz. Vagy vágás érett kandisznó, úgyis éheznek az emberek vidéken állítólag, meg mindenféle szar környéken, uzsgyi bele a kolbászba, mindenkinek jobb lessz nélkületek. Illetve ajánlhatom az agykéreg csökkentését műtéti módon - szivesen ki is vitelezem, ha szükséges, utána nem lesz gond a páviánokkal párzani ketrecben, mi meg nézhetjük rágcsát majszolva emberi viselkedésre nem képes egykori fajtársaink elég tökösek-e majmok között, avagy ahhoz is kevesek...
Úgyhogy ne rinyáljatok kis picsák, mert fárasztó az önzéseteket hallgatni!

stonefree 2014.07.23. 15:30:33

@1234567890987654321
Neked a monogámia és az eskü amit tettél eléggé agresszívvá tett. Pöfögsz mint egy vulkán, csakhogy ne kelljen szembesülnöd azzal hogy elég szar állapotban vagy.

Arra nem gondoltál, hogy társam egyenrangú velem azért mindig ott van velem és nem baszom át? Az esküt meg ennek fényében tesszük.

ciambumbum (törölt) 2014.07.23. 16:01:18

@ajuci:

Hát arra várhatsz… A himsovénok szerint úgyis mindig a nö a hibás. Ezek szerint akkor is ha a pasi problémamegoldásból megbukott és helyette másodosztályú puncival gyógyitgatja a sérült egoját...

inebhedj - szerintem 2014.07.23. 17:34:58

@ciambumbum:

Jaja, a nősovénok szerint meg a férfi a hibás, ő az, aki problémamegoldásból megbukik és ő az, aki helyette másodosztályú puncival gyógyítgatja a sérült egóját... :)

Az nem lehet amúgy, hogy a félrelépési dolog tényleg annyira egyszerű, mint az egyszeregy, a nő érzelmi, a férfi fizikai szinten éli meg alapvetően a szexet, ebből fakadóan teljesen reménytelen érzelmi elvárásokat támasztani a férfivel és a természetével (természettel) szemben, viszont a kiválóan koordinálható természetes úton az ügy?

@1234567890987654321:

Ja-ja, az eskü máskülönben szép dolog, de egyfelől nem az eskü végett vagy együtt a pároddal (ha pedig csak amiatt, az elég gáz), másfelől, ha Te legalább 18 éves voltál 16 éve, mikoron megnősültél, akkor biztosan szegtél már meg esküt (úttörő, stb. mondjuk), az esküvés ideája tehát bármennyire is elérendő cél, a gyakorlat mást jelent.

(Egyébként "picsája" bizonyos biológiai okokból nőknek van, illetve egyes transzneműeknek, a férfiak gyári alapszettje nem tartalmaz ilyen szervet.)

Reggie 2014.07.23. 17:35:04

@1234567890987654321: Szukseges, de nem elegseges feltetel. Remelem erted, hogy ez mit jelent.

Sadist 2014.07.23. 17:35:16

@1234567890987654321: "Ha valaki nem akar betartani szabályokat, akkor minek esküszik meg rá?"

Nem tudom feltűnt-e, de évről évre egyre kevesebben házasodnak pont azért, mert nem tetszik nekik az a szabályrendszer, amivel a házasság jár.

Sadist 2014.07.23. 17:35:33

@1234567890987654321: Annyira mégsem lehetsz intelligens, ha a dominanciát (ami a valódi alfahím jellemzője) összekevered az agresszióval.

Eleve ha már ilyen verbális agresszióval kell hangoztatnod, hogy mekkora alfahím vagy, akkor nem vagy az, hanem csak egy átlagnál agresszívebb, frusztrált lófaszjóska.

invalid username 2014.07.23. 18:11:53

@ciambumbum:

Hímsovén az a pasi lesz, aki kisgyerekkora óta haragszik az anyjára.

invalid username 2014.07.23. 19:21:05

Nem hűség kérdés ez, hanem elköteleződésre való képesség Vagy inkább: tartós kötődésre való képesség. Egy időben, szenvedéseim enyhítésére faltam a lélektani és pszichológiai könyveket. A szenvedést valóban enyhítették :) és magyarázatot ugyan adtak (túlságosan is sokat), de nem segítettek.

Mindenesetre, akit érdekel:

hu.wikipedia.org/wiki/John_Bowlby

na4 2014.07.23. 21:08:43

Nem kell ezt agyon magyarázni: új nö, új izgalom, nem a dögunalmas régi.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2014.07.24. 06:41:59

@Nem kereste:

"A nőies férfiakat pedig nem csak onnan ismerhetjük meg, hogy szeretik a macskákat"

Ez van olyan jó, mint "az egyház találmánya a monogámia".:D

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2014.07.24. 06:42:10

@lobaszopiatej:

"A monogámiát egyébként csak az egyház találta ki, teljesen ellentétes a biológiával."

Hogyne.:D Szegény albatroszok, biztos őket is csak Az Egyház nyomorítja meg.:P

index.hu/tudomany/2013/07/30/az_utodvedelmet_szolgalja_a_monogamia/

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2014.07.24. 06:42:16

Egyébként minél több ilyen írást és kommentet olvasok, annál inkább megerősödik bennem az az érzés, hogy én már több, mint 10 éve milyen szerencsés vagyok.:) Mondjuk ennek az állapotnak a fenntartásához az is kell, hogy boldoggá akarom tenni a vőlegényemet, jó az önismeretem, nem játszmázom, megoldás centrikus vagyok, és nem vagyok aszexuális.

stonefree 2014.07.24. 15:02:22

@Mj: azért az elég meredek, hogy az embert egy madárfajjal hasonlítod össze. Ha már itt tartunk, mi a helyzet a kakukkal?

A monogámia az ember esetében kultúrafüggő. A törzsi társadalomakban teljesen véletlenszerűen alakult, ki hogy az adott népcsoport milyen berendezkedésű lett. Az egyiknek-másiknak is megvannak az előnye-hátránya. Az megint egy más kérdés, hogy a fejlett nyugati társadalom egy erősen dogmatikus keresztény kultúrából jött létre.

Abban viszont egyetértünk, hogy a boldog párkapcsolat alapja a teljes őszinteség és játszmakerülés. Viszont nem vagyunk egyformák és jó ha az igények egy kapcsolaton belül azonosak. ;)

diszkriminans (törölt) 2014.07.25. 09:18:41

@inebhedj - szerintem:
Számos nevű kommentelőnek teljesen igaza van, és csúsztatás belekeverned olyan esküket, amikbe bele kényszerítik az embert, a házasság önkéntes dolog, legalábbis manapság már az. Azt meg ő sem mondta, hogy az eskü miatt van a párjával. Aki úgy gondolja, hogy mindezt nem tudja bevállalni, az jobb, ha nem házasodik!

Egyébként jellemző, hogy a lehető legkorrektebb álláspontot, amely szerint lehetsz monogám vagy poligám is, de ha előbbit vállalod, akkor tartsd is magad hozzá, támadja a legtöbb "ember".

@stonefree:
Az állatvilág valóban rossz példa, viszont attól még nettó baromság marad az, hogy az Egyház találta ki a monogámiát. Az ókori római és görög kultúrákban is monogám házasságok voltak alapvetően, csak egyes befolyásos emberek léphettek ezen túl, egyébként az iszlám poligámiát is félreértik sokan, és a többség ott is monogámiában él amúgy. Egyébként én az olyan kultúrákat tartom jónak, amelyek az egyéneknek szabadságot ad abban, hogy eldönthetik, hogy poligámok vagy monogámok szeretnének lenni, jelenleg a világ ebbe az irányba tart, ez nem azt jelenti, hogy ne lenne gerinctelen ember, aki monogámiát fogad, aztán nem tartja magát ehhez.

stonefree 2014.07.25. 11:00:33

@diszkriminans: valóban, a monogámiát nem az egyház találta ki, de erős hatása volt abban hogy ez az emberekben mély nyomokat hagyjon a szexualitás terén.

Pl. A közép-amerikai országokban, ahol a kereszténység hatása az erős katolicizmus miatt igen erőteljes, statisztikailag a legtöbb a kakukkfióka. És ez egyértelműen a félrelépések miatt van. Brazíliában pl. elterjedt szokás a dns teszt még házasság esetén is, de ez a rasszok keveredése miatt is van persze.

A gerinctelenséggel én is egyetértek. Ha már választottam egy életre párt magamnak, akkor olyat választok akit megtisztelek azzal, hogy nyíltan vállalom magam előtte. Így ő szabadon eldöntheti, hogy akar e velem maradni élete végéig.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2014.07.25. 15:15:08

@stonefree:

"azért az elég meredek, hogy az embert egy madárfajjal hasonlítod össze. Ha már itt tartunk, mi a helyzet a kakukkal?"

Azért az elég meredek, hogy valaki általánosan az egyházat - melyiket? - nevezi meg a monogámia kitalálójaként, amikor az állatoknál is létezik. Ha nem érted az iróniát, akkor hagyjuk.

"A monogámia az ember esetében kultúrafüggő. A törzsi társadalomakban teljesen véletlenszerűen alakult, ki hogy az adott népcsoport milyen berendezkedésű lett."

Nem hinném, hogy ez véletlenszerű lenne, maximum még nem tudjuk teljesen az okait. (Egyébként bőséges szakirodalma van, úgyhogy most nem fejteném ki a lehetséges okokat.)

"Az egyiknek-másiknak is megvannak az előnye-hátránya. Az megint egy más kérdés, hogy a fejlett nyugati társadalom egy erősen dogmatikus keresztény kultúrából jött létre."

Az iszlám van olyan dogmatikus, mint a kereszténység - sőt -, ott mégis létezik többnejűség, ahogy bizonyos protestáns szektáknál, kisegyházaknál is, például a mormonoknál. A judaizmus ellenben kevésbé dogmatikus, mégis a monogámiát támogatja. Tehát ez sem fekete-fehér. A buddhisták is a monogámiát támogatják, míg a hinduk tudtommal nem annyira egységesek ebben.

"Abban viszont egyetértünk, hogy a boldog párkapcsolat alapja a teljes őszinteség és játszmakerülés. Viszont nem vagyunk egyformák és jó ha az igények egy kapcsolaton belül azonosak. ;)"

Teljesen egyforma igények úgysem lehetnek, de éppen azért kell keresni az alkalmat, hogy boldoggá tegyük a másikat, amihez elengedhetetlen, hogy figyeljünk rá, és tudjunk kérdezni is.

Mercel 2014.07.31. 22:19:04

@IGAZI_kovi1970:

Nem 100%-os megoldás, de nagy általánosságban jó megoldásnak tűnik..:)
Olyan 80-90%-osnak meg merem tippelni.

"Fr"

Doszka 2014.08.04. 08:53:38

Aranyos a cikk, ahogy megközelíti a dolgokat, hogy a nő tegyen meg mindent a kapcsolatért és akkor talán nem csalják meg :)
És mi lenne, ha a férfi is tenne valamit, hogy ne csalja meg az asszonyt?

Meg az is ám tök jó dolog, ahogy a pasik írják, hogy hát el kell fogadni, nekik szükségük van másra. Kérdezném ezektől a férfiaktól, hogy hogy reagálnának ha az asszony beállítana és közölné, hogy a délelőttöt egy 20 évvel fiatalabb, kockahasú, strapabíró hím egyed ágyában töltötte? Amennyiben nem bánnák egyáltalán és nem lenne bennük tüske, oké, de akkoris legalább legyenek őszinték a másik félhez, hogy ők nyitott kapcsolatban akarnak élni. A társ ne 5 év múlva tudja meg, hogy amúgy apuci 10 nővel csalta meg. Adjuk meg a tiszteletet egymásnak, hogy mindenki eldönthesse milyen kapcsolatban szeretne élni.
süti beállítások módosítása